Domníváme se však, že změna financování nevyřeší optimalizaci sítě škol a tím nebude mít vliv na zvýšení kvality vzdělávání.
Hodnota PHmax je pro obory gymnázií 7941K/41 i pro 7941K/81 odpovídající a dostačující k zajištění úkolů stanovených gymnáziím v RVP G.
Protože si MŠMT ponechalo zákonem pravomoc každoročně stanovit průměrnou výši nenárokových složek platu připadající na jeden úvazek pedagogického pracovníka (viz nový §161 odst. 1), není v dané chvíli možné dohlédnout dopad změny způsobu financování na výši platu učitele. Za odpovídající výši průměrné nenárokové složky platu považuje AŘG ČR 8–10 %. Takto nastavený nenárok by ředitelům škol umožnil využívat institutu osobního příplatku i mimořádných odměn v odpovídající výši pro motivaci učitelů.
Upozorňujeme na to, že se v §161 pracuje s termínem „tarifní plat“ pedagogického pracovníka. Je dle nás nutné zohlednit i příplatky vyplývající z legislativy:
U mnoha těchto kategorií pedagogických pracovníků je již NV stanovena míra vyučovací povinnosti nižší než u standardního učitele. Na to je nutné brát zřetel při stanovení celkového objemu MP pro konkrétní školy.
Stanovit % z celkového objemu PHmax na mandatorní nadtarifní složky.
V Praze dne 30. 6. 2016
PhDr. Renata Schejbalová
předsedkyně AŘG ČR